Luottamusmiesvaalit 2023

TIEDOTE 21.11.2023
Neuvottelut luottamusmiesten määrästä sekä ajankäytöstä ovat edelleen kesken työnantajan kanssa. Tiedotamme vaaliaikataulusta heti, kun neuvottelut saadaan päätökseen.

Tehyn Päijät-Hämeen hyvinvointialueen luottamusmiesvaalit käydään tänä syksynä. Luottamusmieskausi on nelivuotinen eli 2024–2027.

Neuvotteluja luottamusmiesten määrästä sekä ajankäytöstä käydään parhaillaan työnantajan kanssa.

Vaalit tullaan käymään kahdessa osassa. Ensin valitaan pääluottamusmiehet ja sitten alueluottamusmiehet. Ammattiosasto on valmiina avaamaan pääluottamusmiesvaalin ehdokasasettelun heti, kun neuvottelut työnantajan kanssa saadaan päätökseen.

Vaalikelpoisuus ja äänioikeus

Ehdokkaaksi voi asettua henkilö, joka on virka- tai työsuhteessa Päijät-Hämeen hyvinvointialueella sekä on Tehyn Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymän ao 316 jäsen ja jota kyseenomaiseen tehtävään ehdottaa joku toinen äänioikeutetu ammattiosaston jäsen. Äänioikeutettu voi ehdottaa vaaliin yhtä ehdokasta. Ehdokas itse ei voi ehdottaa itseään. Käythän tarkastamassa Tehyn asiointipalvelusta, että työnantaja sekä ammattiosastosi tiedot ovat oikein.

Vaalien käydään sähköisesti Tehyn vaalisovelluksen kautta. Äänestämiseen tarvitset

Näiltä sivuilta päivitetään kaikki tarvittava tieto vaaleihin liittyen, ehdokkaksi asettumisesta aina äänestämiseen.

Voit tarkistaa äänioikeutesi Tehyn
asiointipalvelusta
Tarkista työnantaja tietosi sekä ammattiosastosi.

Vaalilautakunta

Tanja Leppikari